Senin, 29 Juni 2009

Jika pasangan tercinta jauh di mata

Kalau pasangan kita jauh entah mencari pendidikan atau kerja keluar kota tentu membuat kita jadi merasa BT. kita akan merasa sepi, orang yang setiap hari kita jumpa tiba-tiba jauh dimata.


Untuk tetap setia anda harus berkomunikasi secara intens dengan dia, cari info kegiatan keseharian dia, tetaplah berkomitmen dalam cinta, anda berdua dengan pasangan anda.

Jadi sama-samalah membantu dalam membina percintaan ini. Jika hari ulang tahun kamu atau dia tiba, sambutlah ultah bersama-sama, sekiranya tidak sibuk.

Kalau tidak memungkinkan, sambutlah ultah bersama pada waktu luang yang memungkinkan. Luangkan masa bersama untuk seketika sudah pasti dapat menggembirakan satu sama lain.

Walaupun perjumpaan itu hanya sementara,tetapi memberi kenang-kenangan yang mendalam dalam hati kita, kenangan yang mungkin tidak terlupakan.

Cinta jarak jauh memang sukar, hati kita senantiasa gelisah siapa tahu dia akan berpaling pada yang lain yang lebih punya segalanya.

Rasa rindu akan meronta-ronta hati bilamana rintu itu datang, apabila tidak berjumpa sudah pasti kita akan terasa sangat kerinduan tersebut. Tetapi ingatlah, jangan jadikan jarak yang jauh itu sebagai pemusnah cinta.

Jadikan dia sebagai satu gambaran yang akan memberikan kita semangat untuk meneruskan cinta itu.

Tetaplah bersabar walau sudah pergi jauh walaupun dalam waktu yang lama. Anda sibukkan dengan beraktivitas agar tidak selalu memikirkan dia, toh lain waktu dia akan kembali juga, kepercayaan keduanya harus tetap di jaga. Untuk tetap menjaga keharmonisan dalam bercinta.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar